Project WILD

Vilde mandril aber i Gabon. Foto: Helle og Uri Løvevild Golman, Project WILD

Project WILD er faktisk helt vildt!

Foto: Helle og Uri Løvevild Golman, Project WILD

Fortællingen om Project WILD starter med to danskere, ægteparret Helle og Uri Løvevild Golman som begge er professionelle fotografer, der rejser Verden rundt for at lave naturbilleder. De har oplevet så megen skønhed og deres kærlighed til naturen strømmer ud af deres billeder. Samtidig er de meget foruroligede over de klimaforandringer der sker, og som de har set effekterne af med deres egne øjne. Isen på polerne svinder ind på grund af global opvarmning og dyrearter bliver truet på deres eksistens på grund af indhug i deres levesteder, forurening og krybskytteri.

Der er som om Helle og Uri har spurgt hinanden: “Hvad kan vi to gøre, for at redde Verden?”

Svaret de kom frem til er nu kendt som Project WILD.

I løbet af 25 ekspeditioner fordelt på alle 7 kontinenter vil de fotografere vilde steder og truede dyr. Billederne bliver samlet i en bog (en meget stor bog) som sammen med en fyldepen præsenteres til Verdens ledere med ordene: “Denne bog er dokumentation over Verdens sidste vilde steder, og med denne pen har I magten til at omskrive fremtiden for vores planet.”

Se videoen herunder hvor Helle og Uri Løvevild Golman præsenterer Project WILD

[kad_youtube url=”https://youtu.be/gUGr4s02QN4″ maxwidth=700 ]

Helle og Uri tror på kærlighed til naturen, som den kraft der skal få os til at indse, at vi er nød til at ændre vores måde at forvalte Jorden på. De er ikke ude med skræmmekampagner for at vise dårlige eksempler, men derimod går de målrettet efter de smukke og positive oplevelser. Disse oplevelser deler de med os alle gennem de mest fantastiske billeder af sjældne, truede dyr fra fjerne steder – Billeder der rører dybt.

De udlever deres kærlighed til naturen i sådan en grad, at det er blevet et smukt mantra for hele Project WILD:

“WHAT YOU LOVE – YOU WILL PROTECT”

Foto: Helle og Uri Løvevild Golman, Project WILD

For din skyld, for min skyld, for vores børns skyld og for alle mennesker på Jordens skyld; Project WILD skal lykkes! Vi som mennesker er nød til at indse, at vi ikke kun er os selv – Vi er en del af naturen, og hvis vi ødelægger den, går vi selv til grunde.

Helle og Uri siger det selv: “Vores mission er at redde Verdens sidste vilde natur og vilde dyr”. Jeg stemmer for. Hvad stemmer du?

Verden er deres arbejdsplads og de har blandt andet National Geographic på listen over samarbejdspartnere. Læs hvad Rebecca Hills (marketingdirektør) siger:

Foto: Helle og Uri Løvevild Golman, Project WILD

“Helle and Uri show their commitment and passion for conservation and their conviction that individuals can make a real difference to the world around them. Beyond being a fascinating insight into the challenges of conservation photography, their work speaks to what is best in us and creates a real connection with the audience.  The combination of magnificent images with the story of an ambitious and challenging but ultimately successful and impactful professional project results in a great speaking event that could be used to educate and inform about conservation or environmental issues or to motivate teams or groups of individuals in any context.  Helle and Uri are highly professional and a delight to work with.”

REBECCA HILLS, NATIONAL GEOGRAPHIC

Hvad har alt det med foto og Kibæk Fotoklub at gøre, spørger du måske? Jo, vi spurgte Helle, om hun havde lyst til at komme til Kibæk for at fortælle om hendes og Uri´s oplevelser. Helle var fyr og flamme fra første snak, og hun har lovet at give et brag af et foredrag, med masser af mulighed for at spørge til alt fra dyr til fototeknik. Derfor!

[kad_vimeo url=”https://vimeo.com/300130944″ ]

Læs mere om Project WILD på Helle og Uri Golman´s hjemmeside her.

Denne artikel er skrevet som en del af optakten til foredraget med Helle Løvevild Golman den 28. marts 2019 kl. 19.00 i Kibæk Krydsfelt, som arrangeres af Kibæk Idrætsforening og Kibæk Fotoklub i fællesskab.

Arrangementet sponseres af

Foto: Helle og Uri Golman, Project WILD