Petanque – En hyggelig sport

Petanque af Martin Seest

Petanque af Jørgen D. Vestergaard

Da Kibæk Petanqueklub fyldte 20 år spurgte de Kibæk Fotoklub om hjælp til at lave billeder fra fødselsdagen. Vi sagde selvfølgelig ja til opgaven.

Petanque er en hyggelig sport, hvor spillet går hånd i hånd med masser af socialt samvær. Måske begrebet hygge er opfundet i forbindelse med petanque, for man får indtryk af, at den sociale del er mindst lige så vigtig som som det at vinde.

Som det sig hører til, var der gæster med gaver og masser af spil på banerne. Det hele foregik i god fordragelighed, og der er verdener til forskel mellem filmede straffespark i fodbold og de gæve petanquespillere, som selv afgør pointene uden hævede stemmer eller behov for video re-play og en overdommer.

Det hele blev afsluttet med en festmiddag med flæskesteg og pølser.

Se det er hygge med stort H.

Kibæk Petanqueklub er en del af Alhusets aktiviteter, og du finder deres klubhus og 9 velplejede petanquebaner lige syd for Alhuset (når du står foran Alhusets hovedindgang følger du vejen til højre for bygningen).

Læs mere om Kibæk Petanqueklub her.