Naturen01

Udstillingsserie 01

Billederne i denne vandreudstilling er fra Danmark og er leveret af deltagere i Kibæk Fotoklubs projekt “Naturen tæt på“. Placeringerne er valgt i samarbejde med Herning Kommune, som også forestår opsætning. Målet er, at billederne kan indgå i de valgte områder på en måde, som formidler naturoplevelser og viden for alle besøgende. Billederne opsættes derfor tæt på stier med fast underlag, så alle har mulighed for at opleve hugorm, halsbåndmus, skovskade og mange flere dyr helt tæt på. Også selvom du kommer i kørestol eller barnevogn.

Placeringerne i naturen er valgt efter, hvor det enkelte dyr lever. I denne udstillingsserie finder du derfor billeder af dyr, som bor i eller tæt på skov og hede.

Billederne er printet direkte på en aluminiumsplade, som giver et flot  resultat, som kan holde til at stå udendørs i lang tid.

Vi håber, du som besøgende vil nyde naturen og billederne.

Oplevelserne flytter rundt

Du vil kunne opleve udstillingen rundt om i landskabet på følgende steder og tidspunkter:

13/2 2023 – 27/3 2023

29/3 2023 – 8/5 2023

9/5 2023 – 20/6 2023

21/6 2023 – 1/8 2023

Ændringer af datoer kan forekomme

Løvbakke Dyrehave, Herning Kommune

Præstbjerg Naturcenter, Herning Kommune

Svanholm Sø, Herning Kommune

Kibæk Mølle, Herning Kommune

Du finder vandreudstillingen ved at gå højre om søen, når du står ved Kibæk Mølle. Placeringerne er angivet på kortet med den grønne streg.

Klik på billederne herunder for at lære mere

Hvis du har lyst til at lære mere om de enkelte dyr, kan du klikke på billederne herunder. Her vil du finde tekst og flere billeder, som fortæller om dyret og dets levevis. Mange af billederne har tekst af Vicky Knudsen, som er en af Danmarks bedste naturformidlere.

På hvert billede er der angivet en QR-kode, som tager dig til siden, du kigger på lige nu. Du kan også bruge det direkte link, som er: www.kibaekfotoklub.dk/naturen01