Leg med lys og paraply (i fuldstændig tørvejr)

Foto af Ingrid P. Kjeldsen

Ingrid

Aftenens emne i Kibæk Fotoklub var “Portrætfotografering med mega paraply”, og det var præcist hvad vi gjorde.

Udstyret var stillet op, og så var vi igang. Alle så med fra første billede, hvor resultatet var fuldstændigt overbelyst, og så hvad vi gjorde og indstillede for at få bedre billeder.

Kameraet var koblet sammen med en computer, som via Adobe Lightroom viste billederne så snart de var optagede. Det gjorde det let at lære af fejlene og forbedre billederne.

Ingrid

Lyset blev indstillet og korrigeret, ændret og slukket. Hvidbalancen blev diskuteret og justeret (ved brug af et gråkort), og vi så forandringen med det samme. Farven på blitzlys er markant anderledes end neonlys.

Emil

Og hvad gør man lige med reflekser i briller?

Det var endnu en god klubaften i Kibæk Fotoklub.

Teknisk info

Paraply: 170cm gennemlysningsparaply, oplyst af en enkelt blitz på meget lille lysstyrke.

Lukkertid: 1/125s

Blænde: f/10 – f/13