Sommerhygge 2017

Sommerhygge af Jørgen D. Vestergaard

Frihed af Jørgen Jørgensen

Sikken en dejlig tradition vi har skabt! Den sidste klubaften før sommerferien var en perfekt aften med dejligt vejr, godt selskab og masse af hygge – Og naturligvis fotoopgaven.

Emnet for fotoopgaven blev først afsløret på aftenen, og i år var emnet “Frihed”. Kameraerne blev tændt og kreativiteten aktiveret, og det kom der en helt sværm af dejlige billeder ud af – Frihed, udlevet på en klubaften i Kibæk Fotoklub.

Søen, kornmarkerne, vindmøllerne, og så videre, og så videre – Alt blev brugt som inspiration. Stående, siddende, liggende på maven, liggende på ryggen, alt blev prøvet, og ingen har sagt, at det er let at være fotograf.

Perspektivet i et billede kan være den afgørende forskel. Og metoden til perspektiv ligger ikke kun i zoomen på objektivet, men i lige så høj grad i fotografens fødder og i dennes knæ. Frem, tilbage, til siderne, op, ned, helt ned. Perspektivet overrasker og giver spændende billeder.

Perspektivet overrasker og giver spændende billeder.

God sommer til alle.

Frihed af Karina Green Jørgensen