Steffen Brandt indviede KulturMøllen med manér – Sådan!

Steffen Brandt på KulturMøllen af Grethe Larsen

Steffen Brandt er jo hverken nybegynder eller en hr hvemsomhelst. Næh, han er en af musikkens helt store grand old men, som kan både trylle og tryllebinde. Med både stemme og guitar. Selvfølgelig var det Steffen Brandt, der skulle indvie KulturMøllen – Kibæks nye kultur- og spillested.

Lang optagt

Steffen Brandt på KulturMøllen af Grethe Larsen

Hvis folkene bag KulturMøllen har følt sig forfulgt af corona og covid-19 er det fuldt forståeligt. Steffen Brandt var på plakaten allerede den 18. marts 2020, hvor han skulle have været KulturMøllens startskud på et forrygende år, med masser af gode navne. Kibæk skulle i den grad på Danmarkskortet over musikspillesteder. Men som vi alle ved, har 2020 været et underligt år. Corona og covid-19 er noget møg. Rent ud sagt.

“Corona og covid-19 er noget møg. Rent ud sagt.”

Koncerten blev udsat, og vi var vist mange, som frygtede aflysning. Men sådan gik det ikke. Heldigvis. Ændrede corona-restriktioner og flytning af koncertstedet fra den gamle mølle (KulturMøllens normale tilholdssted) til Kibæk Krydsfelt gjorde det muligt at afholde en corona-sikker koncert helt efter sundhedsmyndighedernes forskrifter.

En fantastisk fest

Derfor kunne  Steffen Brandt, flankeret af sangerinden Anne Hjort, gå på scenen i Kibæk den 19. november 2020. Og hvilken fantastisk fest det blev.

Kibæk Fotoklub var blevet spurgt, om vi ville lave billeder til koncerten. Til det spørgsmål findes der kun et svar: “Ja, selvfølgelig”. To fotografer fra klubben var med, og de lavede nedenstående flotte billeder.

Læs mere om KulturMøllen og se det spændende koncertprogram her.

Steffen Brandt på KulturMøllen af Martin Seest