Madfotos hos OK Plus

Madfoto hos OK Plus af Inga Nielsen

Nyt mad på menukortet hos OK Plus i Kibæk betyder behov for nye billeder. Heldigvis ved Solvita, hvor hun får hjælp til billeder af den nye, lækre mad – Naturligvis hos Kibæk Fotoklub.

Madfoto hos OK Plus

Vi mødet op til endnu en omgang billeder – Denne gang endnu mere forberedte end sidste gang. Et lystelt og to faste lys var udstyret, som sammen med et computertilkoblet kamera på stativ viste sig at være rigtig effektiv.

Efter at have brugt lidt tid på indstilling af lys og kamera, var vi klar til at gå i gang.

Kameraindstillinger

De valgte kameraindstillinger var

• Blænde f/8
  • Lukkertid 1/125s
  • ISO 200

På kameraet sad et 24-70mm objektiv zoomet til 70mm. Tilbage var kun at indstille lyset til at give den ønskede eksponering.

Disse indstillinger blev ikke ændrede uanset at motiverne i form af madretter skiftede.

Lysteltet vist sig at være en virkelig effektiv måde til at lave ensartede billeder på, og selve billedoptagelsen tog ikke lang tid.

Det var på forhånd bestemt, at billederne skulle bruges til reklame i butikken samt på facebook, og ideelt skulle de leveres fritlagte og klar til brug – Intet problem!

Madfoto hos OK Plus

Hygge er vigtigt

Når fotoklubben er på arbejde, er det sociale et vigtigt element. Derfor blev alle fotografiske detaljer grundigt diskuterede på linje med koronasituationen og de seneste klubarrangementer. Det hele hyggeligt afsluttet med en kop god kaffe i caféen hos OK Plus.

(Coronapas var naturligvis på plads)

Sponsorfotos

OK Plus i Kibæk og Kibæk Fotoklub har haft et langt sponsorsamarbejde, og vi elsker at hjælpe dem, som hjælpe os. En del af konceptet kalder vi for sponsorfotos, hvor vi laver billeder, som må bruges til lige præcist det, den enkelte sponsor ønsker.

Skriv til os på info@kibaekfotoklub.dk og sammen finder vi ud af, hvordan vi kan hjælpe hinanden.