Sommerhygge i Løvbakkerne

Sommerhygge af Jørgen D. Vestergaard

Den traditionsrige sommerhygge var denne gang henlagt til Naturskolen i Løvbakkerne. Det viste sig at være den perfekte ramme om en dejlig sommeraften i selskab med fotoklubben.

Ane Marie havde planlagt det hele, og alle nødvendigheder var medbragt til, at det skulle blive en dejlig aften: Godt humør, gril, store bøffer, inspirerende indlæg og naturligvis en god fotografisk udfordring.

Inspirerende indlæg om bier

Bier fylder meget hos Egon, og det kom os andre til gode. Ud over at dele sin viden i den lokale biavlerforening havde han nemlig sagt ja til at give et lille foredrag for fotoklubben.

Efter velkomsten gav Egon således først en introduktion til bier og deres levevis for bagefter at vise og demonstrere et aktivt bistade. Helt tæt på. Det var imponerende at se både bierne i fuld gang i staderne og hvordan Egon håndterede de vigtige insekter.

Vi er alle dybt afhængige af bierne og deres evner til at bestøve planter. Honningen er naturligvis også dejlig, og det at prøve at løfte en af “kasserne” i Egons bistade var en rigtig aha-oplevelse. Budene lød vis på 20-25 kg.

Egon viser bier frem af Jørgen D. Vestergaard

Blev nogen stukket? Ja, Egon selv gjorde, men det kunne nu ikke få nogen særlig reaktion frem hos den rutinerede biavler.

Den fotografiske udfordring

Sommerhygge af Sonja Mortensen

Den fotografiske udfordring var snedigt udtænkt: Lav billeder af så mange forskellige, levende dyr som muligt før grillmiddagen. Med den udfordring spredtes deltagerne på området for at få flest mulige dyr registreret på hukommelseskortet.

“Lav billeder af så mange forskellige, levende dyr som muligt”

Og dyr var der mange af. De, der fotograferede flest dyr nåede 20+. Egons bier var nogle af de første, der blev fotograferede, og derefter var der stor spredning på, hvilke dyr, der blev opdagede og fanget med kameraerne. Insekter var dem, der var flest af, men også fugle, snegle, padder, hunde og naturligvis mennesker.

Om Løvbakkerne

Området Løvbakkerne er en perle i det midtjyske og tæt på Herning og Kibæk.

Som godkendt forening kunne vi låne naturskolens lokaler, men der er flere overdækkede områder samt smelters og offentligt toilet, så du kan sagtens lave en familieudflugt til Løvbakkerne.

Et stort område af Løvbakkerne er den indhegnede dyrehave hvor et stort antal dådyr lever. Med mange stier inde i dyrehaven er det let at komme tæt på dyrene, også med barnevogn eller kørestol.

Se folderen om dyrehaven her.

Se de mange dejlige og flotte billeder, som er en god optakt til en forhåbentlig dejlig sommer.