6933 FM – Danmarks hyggeligste fotomaraton

Grafik af Jørgen D. Vestergaard

[Læs også artiklen med alle billederne og resultaterne her]

Enhver tradition starter med første gang. Vi håber, at første udgave af 6933 FM – Danmarks hyggeligste fotomaraton kommer til at være første udgave af en lang tradition. Den grundlæggende tanke med arrangement er at samle fotointeresserede, for at vi kan hygge, inspirere og udvikle hinanden inden for vores hobby.

6933 FM – Danmarks hyggeligste fotomaraton foregår i Kibæk, og vægter både det sociale og det fotografiske højt. Det skal være hyggeligt at være amatørfotograf. Alle medlemmer af de inviterede fotoklubber, som har lyst til at være sammen med andre amatørfotografer er velkomne, og du behøver ikke at have deltaget i en fotomaraton før.

Hvordan foregår denne fotomaraton

Efter ankomst til vores faste base Alhuset i Kibæk er der fælles velkomst, kaffe og information hvorefter der udtrækkes 5 fotografiske emner, som skal løses inden fotomaratonen slutter. Undervejs går du rundt i Kibæk, hvor du må lave alle de billeder, du vil af hvert emne. Du kan altså risikofrit eksperimentere med motiver, ideer, vinkler og indstillinger. Deltagerne må naturligvis diskutere og hjælpe hinanden dagen igennem.

Vi slutter fotomaratonen med en hyggelig frokost i Alhuset. Her bliver der rig lejlighed til at diskutere dagen og høre hvordan dine fotovenner har grebet opgaverne an. Det er naturligvis også tilladt at dele alle dine foto-røverhistorier.

Når du kommer hjem, udvælger og efterbehandler du 1 billede for hvert af de 5 fotografiske emner, hvorefter du indsender dine 5 billeder til bedømmelse af de uafhængige dommere.

Alle billeder vises her på hjemmesiden.

Der er symbolske præmier og diplomer til vinderne af de 5 emner samt til den samlede vinder. Vinderne får direkte besked.

Præmierne sponsoreres af Photocare, Herning og Ringkjøbing Landbobank

6933 FM er en  invitations-fotomaraton

Som deltagere er inviteret lokale fotoklubber fra det midt- og vestjyske, som vi allerede har relationer til.

Husk at tilmelding og deltagerbetaling er nødvendig af hensyn til forplejning.

Hvis du syntes, vi har glemt at invitere din fotoklub, er du velkommen til at tage initiativet og kontakte os på 6933FM@kibaekfotoklub.dk.

Læs mere her: 6933 FM 2021 Danmarks hyggeligste fotomaraton, inviterede fotoklubber

Vi glæder os til vi ses til Danmarks hyggeligste fotomaraton.