Portrætbilleder i naturen

Modelfoto i naturen af Kim Andersen

En dejlig søndag i september mødtes en flok fotografer og modeller i det smukke naturområde omkring Vrads og Bryrup for at lave portrætbilleder i naturen.

Kim og Søren havde taget initiativet og fotografer fra Kibæk Fotoklub, Fotogruppen MidtWest, Ringkøbing Fotoklub,  Kalundborg Fotoklub  samt nogle uden klub havde den store fornøjelse og fantastiske mulighed for at lave billeder af de mange skønne modeller. Hele registret var repræsenteret: Mænd og kvinder, unge og knap så unge, singler og familier. På et tidspunkt talte jeg 28 deltagere. Fantastisk.

Man skal være modig for at være model for en flok fotografer, og ingen vidste på forhånd hvad, de ville blive udsat for. Fotografer og modeller blev fordelt i ca 7 grupper, og så vandrede de enkelte grupper afsted ud i området for at finde et godt sted med interessant forgrund og baggrund og det altafgørende gode lys. Området bød på skov, hede, lyse græsenge, mørke træer, så mulighederne var uendelige.

Modelfoto i naturen af Jørgen D. Vestergaard

Både modeller og fotografer cirkulerede rundt og inspirerede og hjalp hinanden dagen igennem. Nogle brugte udelukkende sollys, mens andre supplerede med reflektor, diffusor eller blitz.

Der blev lavet de mest fantastiske billeder i løbet af dagen, som modellerne naturligvis har fået til eget brug. Mon ikke der kommer en del nye profilbilleder på facebook?

Kæmpe tak til alle modeller for at I ville lege med os skøre fotografer, og tak til alle fotograferne fra jeres respektive klubber for at bidrage til en skøn dag ude i naturen i selskab med ligesindede fotografer. Hvor var det skønt, at vi kunne samles på tværs af klubberne.

Fællesskab kan noget helt særligt.

Modeller og fotografer af Søren Ottosen

Danmark er fyldt med vidunderlige naturområder og det er bare at komme ud og nyde dem. Uanset om du vil lave portrætbilleder i naturen eller du vil på en travetur i skønne omgivelser. Helt specifikt var vi i området omkring Bryrup, Vrads og Hampen.