Fotoforedrag hos Fjends Fotoklub

Af Peder P. Pedersen

Fjends Fotoklub havde inviteret os og andre fotoklubber til foredrag med Jacob Rosenvinge.

Jørgen, Kim og jeg havde tilmeldt os, men Jørgen blev forhindret og min kone deltog i stedet.

Mandag aften drog vi så afsted på en pæn lille køretur, men snakken går så godt når man kører og da GPS’en pludselig ikke ville fortælle hvor vi skulle hen, måtte Kim overtage tjansen og snart var vi alligevel fremme.

Jacob Rosenvinge hos Fjends Fotoklub af Peder P. Pedersen

Jacob var egentlig startet på en helt anden uddannelse, men pludselig blev han klar over, at han skulle være fotograf i stedet. Han kom primært til at arbejde med madfotos under uddannelsen, men senere har han taget mange forskellige slags produktfotos.

Vi så mange flotte madbilleder og Jacob fortalte, at rigtig meget er bearbejdet i Photoshop og der bruges forskellige tricks til at maden ser mere indbydende ud – fx spraye med hårlak.

Vi så hvordan han lægger lyset, vælger baggrund og porcelæn, ud fra de fødevarer der skal præsenteres på billedet og han tager altid billederne fra to forskellige vinkler.

Jacob interesserer sig meget for arkitektur og linjer og han arbejder meget med at lave gruppefotos af fx bestyrelser, virksomhedsledere og medarbejdere.

Det kan anbefales at kigge ind på Jacobs facebookside her.

Jacob Rosenvinge hos Fjends Fotoklub af Peder P. Pedersen