Juleoptog i Kibæk

Lørdag den 4. december 2021 var der juleoptog gennem Kibæk og det blev et tilløbsstykke for mange af byens borgere.

Fotoklubben havde været med til forberedelserne til årets julebegivenhed og naturligvis var der også fotografer fra fotoklubben med til at lave billeder fra dagens optog.

En del af optakten var en billedserie af en kendt kibækborger, som på de første billeder var klædt i julemandskostume for efterfølgende at vise mere og mere af ansigtet. En heldig vinder kan hente en othellolagkage hos Kibæk Bageri.

Vejret på dagen var fint til optog, og de mange pyntede vogne to opstilling ved Erboe Plads bag Kibæk Apoteksudsalg hvorfra de snørklede sig gennem byen med stop foran plejehjemmet Sandfeldgården.

Juleoptog i Kibæk 2021 af Inga Nielsen

Forud var optoget naturligvis anmeldt hos politi og trafikselskab, og vi kunne brede os på vejbanen, hvor trafikken blev standset og optoget kunne komme sikkert gennem byen. Efterhånden som optoget kom gennem byen blev følget større og større, og ved ankomst til Kibæk Mølle var der rigtig mange mennesker. Her blev julemanden vækket, for alle ved jo, at han har sovet på loftet i den gamle mølle i Kibæk siden sidste jul. Og minsandten  om ikke julemanden blev vækket og kravlede ud gennem lugen i gavlen til stor fornøjelse for alle. Han havde selvfølgelig karameller med, og efterbølgende blev der uddelt godteposer sponseret af Handelsbanken og MENY Kibæk

En jury valgte det bedst pyntede køretøj i optoget, som efterfølgende fik overrakt en godtekurv. Årets vinder blev Kibæk FDF, som kørte gennem byen med en flot, hjemmebygget raftebil.

Tak til alle deltagere i optoget og gæster på møllen for at være med til at skabe rammerne om en rigtig hyggelig tradition.

God jul til alle.

Juleoptog i Kibæk 2021 af Inga Nielsen