Billedudstilling på Sandfeldgården

Lise Lotte Liebach (tv) fra kunstforeningen på Sandfeldgården hænger billeder op sammen med Ingrid P. Kjeldsen (m) og Ane Marie Vilhelmsen (th) fra Kibæk Fotoklub

Endelig lykkedes det!

Næste gang du besøger plejehjemmet Sandfeldgården i Kibæk, bør du lægge mærke til udsmykningen på væggene. Der hænger nemlig helt nye billeder udstillet af Kibæk Fotoklub. Motiverne er forskellige med blandt andet natur, dyr og blomster, og vi syntes selv de ser rigtig flotte ud. Men det skal du naturligvis bedømme.

Udstillingen er resultatet af et samarbejde mellem Sandfeldgården, kunstforeningen og fotoklubben. Lise Lotte Liebach fra kunstforeningen var med til at hænge billederne op sammen med Ingrid P. Kjeldsen, Ane Marie Vilhelmsen og Jørgen D. Vestergaard fra Kibæk Fotoklub. Billederne hænger på plejehjemmet til marts 2022 hvor kunstforeningen finder ny udsmykning og fotoklubben finder et nyt sted til billederne.

Foruden de nye billeder har Sandfeldgården også en permanent udstilling af billeder fra Kibæk Fotoklub; alle med dyr. Dyrebillederne har prydet væggene siden 2016 til stor glæder for brugere af hjemmet.

Lige ved at miste modet

Billederne til den nye udstilling har stået klar i fotoklubben fra før coronapandemien brød ud i Danmark. Dagen for ophængning og ferniseringvar planlagt, men Danmark lukkede ned før billederne kom op. Flere forsøg blev gjort i løbet af det seneste halvandet år, men corona satte en stopper for hvert forsøg og vi var lige ved at miste modet.

Så da muligheden bød sig, slog vi hurtigt til, og billederne kom op en hverdags aften i december. Der var ikke den store fernisering, men det vigtigste er, at billederne kommer frem i lyset og kan ses og forhåbentlig nydes af husets mange beboere, gæster og personale.

Tak til sponsorer

Vi vil gerne takke vores udstillingssponsorer for at muliggøre denne udstilling. Uden sponsorer til print og rammer, var udstillingen ganske enkelt ikke blevet til noget.

Billedtryk er sponseret af reklamedesign.dk og rammerne er sponseret af Grafisk-Handel. Stor tak til jer!

Fortsættelse af samarbejdet med Sandfeldgården

Kibæk Fotoklub var også besøg på Sandfeldgården i 2018. Den gang var det for at lave seniorportrætter af interesserede beboere. Det kom der en helt fantastisk serie billeder ud af, og du kan læse om arrangementet og se billederne her.