Birk by night

Bydelen Birk i Herning rummer masser af muligheder for os fotografer, og tiden gik hurtigt, da vi en klubaften i april gik på fotografisk opdagelse i området.

Mødestedet var Carl-Henning Pedersen & Else Alfelts Museum og derfra var der ikke langt til seværdigheder som for eksempel

• De geometriske haver
  • HEART
  • Elia
  • Allotment
  • Jorden er flad
  • og naturligvis Carl-Henning Pedersen & Else Alfelts Museum og alle de andre skønne steder og kunstværker

En vigtig ingrediens når du laver billeder af kunst er tid. Tid til at blive inspireret og tid til at finde den bedste vinkel. Tid til at snuse og tid til at få stativ og kamera helt rigtig. Det viser sig oftest, at når du giver dig selv tid, kommer motiverne. Du skal bare være tålmodig og være modig til at prøve, hvad der falder dig ind. Det er også fuldt ud i orden at se hvordan dine klubkammerater griber sagen an, for så at efterligne dem eller ligefrem forbedre deres billede.

Og når tingene ikke skal gå hurtigt, er der heldigvis tid til en god snak undervejs. Naturligvis om foto og det at inspirere hinanden, men også om alt det andet i hverdagen og i livet. Det kan en fotoklub nemlig også bruges til.

Aftenen blev afsluttet med medbragt kaffe og masser af hyggelig snak.

Læs mere om Birk – Den hvide by her.