Stand-up med Conrad Molden på Kibæk Mølle

Gæt hvor stand-up komiker Conrad Molden startede sin Hyggelicious Danmarksturné den 31. august 2022. Du får et hint: Det starter med “K” og slutter på “ibæk”. Så kan Herning, Aarhus og København komme bagefter. Godt gået af Kulturmøllen, som stabler det ene fantastiske arrangement efter det andet på benene.

KulturMøllen

Nåh ja, københavnerne fik selvfølgelig en kommentar eller to i løbet af aftenen. Som da en københavner sagde til sin ven, der skulle med toget til Aarhus: “Skal du virkelig afsted i dag? Er du nu sikker på, du har nok mad og drikke med? Skal du virkelig helt derover? Er der nogen til at tage imod dig?” Eller da en aarhusianer sagde til sin ven, som skulle med toget til København: “God tur”.

Folk fik hvad de kom efter, nemlig et godt grin. De mange grin kom helt af sig selv da Conrad Molden fortalte om Danmark og danskerne som oplevet af en englænder – Nemlig ham selv. Og alle danske institutioner fik en tur, lige fra folkeskolen til DSB. Ok, DSB fik en del flere ord med på vejen.

Det danske sprog var naturligvis også genstand for Conrads behandling. Både mange af vores sproglige finurligheder og hans sjove blanding af dansk og engelsk.

Hvis du gik glip af det gode grin, kan du se Conrads program her.

Fotoklubben på pletten

Kibæk Fotoklub har en aftale om at levere billeder til KulturMøllen, så vi var naturligvis på pletten. Møllen er et hyggeligt sted at være – både som gæst og som fotograf, men at fotografere på stedet er ikke uden udfordringer. Dels forsøger vi selvfølgelig at forstyre gæsterne så lidt som muligt, og dels vil vi jo gerne have de bedste billeder med hjem.

Denne aften var vi to fotografer på opgaven, og det bliver sjovere og bedre at fotografere, når man er flere. Fotomuligheder og -teknik blev diskuteret undervejs og vi skiftes til at være assistent med en blitz, for lige at kunne løfte lyset en smule.

Både Conrad Molden og Kulturmøllen  har fået billederne til at bruge – Det er dejligt, når ens hobby kan gøre andre glade.