“Naturen tæt på” foredrag – På opdagelse i Vickys vilde verden

Onsdag den 16. november 2022  inviterer “Naturen tæt på” til et spændende foredrag med Vicky Knudsen.

Vicky er en af Danmarks helt store personligheder inden for formidling af vores fantastiske natur – Det vil du og din familie ikke gå glip af.

Foredraget finder sted i Alhuset, Kastanie Allé 27, 6933 Kibæk.

En billet koster 100 kr (plus gebyr) inklusiv kaffe/te og et stykke kage.

Bemærk: Billetsalget lukker den 16. november 2022 kl. 18.00 eller når alle billetter er solgt.

Kom med på opdagelse i Vickys vilde verden

Danmark er spækket med den vildeste natur og utallige fantastiske arter af både planter og dyr. Tag med Vicky på opdagelse og hør hvorfor evolutionen er så vild, og hvilke fantastiske arter der findes lige udenfor din dør. Men også om nogle af Vickys største oplevelser i den danske natur, og du bliver klogere på, hvad en “hitjæger” er, og hvorfor de kan være interessante.

Med en stor portion viden og humor deler biolog og naturformidler Vicky Knudsen ud af sin begejstring for  naturen. Der er stor chance for at blive både underholdt, fascineret og klogere på de fantastiske arter i den danske natur.

Aftenens program

Kl. 18.00 Dørene åbnes
Kl. 19.00 Første del og spørgsmål
Kl. 19.50 Kaffe/te med et stykke kage
Kl. 20.20 Anden del og spørgsmål
Kl. 21.30 Farvel og tak for i aften

Ændringer til programmet kan forekomme.

Om foredragsholderen

Vicky Knudsen er uddannet biolog og intet mindre end Danmarksmester i naturformidling, idet hun er kåret som Danmarks Bedste Naturformidler. Hun er også naturnørd af den helt store og underholdende slags – Viste du for eksempel, at den lille kobbersneppe kan flyve 238 maratons i træk uden mad og drikke?

Ud over mesterkabstitlen som naturformidler er Vicky især kendt for TV2 programmet 1 døgn, 2 hold, 3 dyr sammen med Bjørli Lehrmann, Morten DD og Sebastian Klein og det ugentlige P1 program Vildt Naturligt sammen med Johan Olsen.

Glæd dig!

Læs mere om Vicky Knudsen her og (Facebook) her.

Fakta om arrangementet

Tid: 16. november 2022 kl. 19.00 til 21.30

Sted: Alhuset, Kastanie Allé 27, 6933 Kibæk

Foredragsholder: Vicky Knudsen

Målgruppe: Hele familien og alle med lyst til at blive underholdt, inspireret og klogere på den danske natur.

(Selv om foredraget arrangeres af Kibæk Fotoklub er temaet ikke foto)

Deltagerbetaling: 100 kr inklusiv kaffe/te og et stykke kage. Køb af billet er nødvendigt (begrænset antal pladser)

Skal dit billede med på udstilling

Projektet “Naturen tæt på” ender med en række elektroniske og fysiske udstillinger, og du får mulighed for at bidrage med billeder til disse udstillinger, så andre mennesker også kan få store naturoplevelser tæt på.

Hvis du har billeder fra den danske natur, som du gerne vil dele med andre, og eventuelt se printet på et stort lærred, så send det meget gerne til naturen@kibaekfotoklub.dk.

Har du spørgsmål

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at skrive til naturen@kibaekfotoklub.dk.