Flotte billeder i Lokalviden 2023

Lokalviden udgives af Aaskov Y´s Men´s Club og er et opslagsværk i bogform, som fortæller om det gamle Aaskov-område: Karstoft, Skarrild, Sandet, Stakroge, Sdr. Felding, Assing og Kibæk. Bogen giver masser af inspiration og oplevelser af natur og kultur i området.

En del af bogen er navne-/adresse-/telefonbog, så du kan finde ud af, hvem der bor hvor, eller hvad nummeret på din lokale håndværker eller sognepræst er. Du kan naturligvis også finde din lokale fotoklub og alle de andre aktive foreninger i området.

Kibæk Fotoklub har gennem flere år hjulpet Aaskov Y´s Men´s Club med billeder til bogen, og det gjorde vi naturligvis gerne igen i år. Vi må dog rose folkene bag bogen, for den er virkelig flot opsat og i år indeholder den endnu flere flotte billeder. Mange af billederne er leveret af Kibæk Fotoklub, og det er skønt at se, når billederne bliver brugt.

Aaskov Y´s Men´s Club, Lokalviden 2023. Ilderhede Kirke

Af særlige temaer i årets udgave er billeder fra områdets kirker. Vi har nogle fantastisk flotte kirker og områder omkring dem, så tag selv et smut forbi. Også fugle har fået en fremtrædende plads, hvor billeder af mange forskellige arter vises med navnet på arten. Der ud over er der naturligvis billeder fra mange seværdigheder i området. Her kan nævnes Dagmar Bio i Sdr. Felding, som ligger som en urørt perle, hvor det originale fremviserudstyr stadig står klar og de gamle filmplakater pryder foyeren. Dagmar Bio fungerer både som biograf og kulturhus. Som en nyere specialitet er der personlige hilsner og autografer fra alle kunstnere, som har optrådt i kulturhuset. Du har helt sikkert set dem alle i tv, for selv om det er et lille sted, har de kendte alligevel fundet frem til Dagmar Bio.

Aaskov Y´s Men´s Club, Lokalviden 2023. Dagmar Bio

Bogen beviser på fornemste vis, at vi bor en dejlig egn med masser af muligheder og aktiviteter. Det mørke Jylland er i hvertfald ikke i Aaskov.

Hvis ikke du har modtaget bogen i din postkasse, kan du se og læse den her.

Note: Herunder er vist et lille udvalg af  Kibæk Fotoklubs billeder i Lokalvide 2023. Så må du selv bladre i bogen for at se flere.