Undgå prisforhøjelse på din Adobe Fotografipakke

 

Adobe laver om på deres abonnementer og varsler prisstigning på Fotografpakken.

Rigtig mange fotografer, både professionelle og amatører, bruger Fotografpakken fra Adobe, der blandt andet består af Lightroom Classic og Photoshop. Adobe har varslet prisforhøjelser, der blandt andet rammer den månedsbetalte Fotografpakke med en stigning på 50%. Ud over prisændringer, bliver det fremadrettet ikke muligt at tegne et nyt abonnement på den billigste pakke med 20GB online lagerplads.

Vores gode ven af klubben, Jens, har beskrevet, hvad du kan gøre for at undgå, eller i hvertfald udskyde, den annoncerede prisforhøjelse. Læs Jens´s beskrivelse herunder:

Hvis du overvejer Fotografpakken

Hvis man overvejer Adobes Fotografpakke med 20GB, er det med at slå til inden den 14. januar 2025 da man efter den dato ikke længere kan lave et nyt abonnement på Fotografpakken som vi kender. Du kan fortsat lave et nyt abonnement på Creative Cloud Fotografipakke med 1TB til godt 2.200kr pr år.

Hvis du allerede abonnerer på Fotografpakken med månedlig betaling

Der er mange i klubben, der har Fotografpakken til 92,50 kr per måned. Fotografpakken indeholder Photoshop, Lightroom, Lightroom Classics, Bridge, Photoshop på iPad, Adobe Photoshop Lightroom til mobil samt 20 gb cloudlager hos Adobe.

Hvis man ikke gør noget, stiger prisen per måned fra den 15. januar 2025.

Man kan vælge at betale en gang om året og beholde den nuværende pris, eller ikke at gøre noget og man får en prisstigning.

www.dpreview.com kan man læse nærmere om det her.

Og på Adobes egen hjemmeside her.

Her kan man se hvad man kan gøre hvis man ønsker at spare penge.

Log in på din Adobe konto på https://account.adobe.com

Her er en hurtig guide.

Tak til Jens for at gøre opmærksom på Adobes planer og for den fine guide.

Hvis du har brug for hjælp

Hvis du ikke har mulighed for selv at ændre dit abonnement, kan du kontakte Adobes support, som kan hjælpe dig. Du finder supporten nederst på din konto-side, vist med en rød pil på billedet herunder. Opgiv ikke selv om du i starten kommer til at skrive med en rigtig fjollet chatbot (en maskine), men på et tidspunkt ret hurtigt spørger chagbotten, om du vil sættes i forbindelse med en supportmedarbejder. Det sagde jeg ja til, og så blev sagen løst inden for få minutter og min betalingsperiode blev ændret til et år for at undgå prisstigningen.

Del artiklen