Bag kulissen på Herning Bibliotek og introduktion til Mental Talk

Hvor:
(Herning Bibliotek)

Herning Bibliotek

Vi har fået mulighed for en helt speciel adgang og præsentation af kulissen bag Herning Bibliotek – Kun for Kibæk Fotoklub.

Kibæk Fotoklub bliver vist rundt i bibliotekets kælder og andre steder, uden offentlig adgang, og kommer blandt andet helt tæt på deres biblioteksrobot. Naturligvis bliver der masser af muligheder for gode, sjove og anderledes billeder.

Medbring gerne en blanding af objektiver og lys, hvis du har lyst til at lege og ekspirementere. Vi hjælpes ad, så kom frisk.

Kaffe og introduktion til Mental Talk

Efter rundvisning og fotos på biblioteket går vi til Tekstilmuseet, Vestergade 20, 7400 Herning, hvor vi får kaffe og en grundig introduktion til aktiviteterne under Mental Talk Folkemøde. Mental Talk folkemødet løber af stablen den 1.-3. september 2022 i Herning, og Kibæk Fotoklub udgør deres korps af pressefotografer.

Programmet for Mental er meget omfattende med over 100 aktiviteter fordelt over 3 dage med base omkring Herning Bibliotek og Herning Kongrescenter. Det er en kæmpe fordel for os fotografer at Rasmus Sommer præsenterer de fotomæssigt vigtigste aktiviteter, så vi kan være på pletten de bedste steder.

Når du læser om aktiviteterne, vil du se, at mange kræver køb af billet. Det gælder naturligvis ikke for os som fotografer, da vi udstyres med nødvendigt pressekort og passende tøj, så vi kan færdes frit til alle aktiviteter.

Én af de vigtige aktiviteter er helt sikkert, når H.K.H. Kronprinsesse Mary holder åbningstale, men der kommer til at ske mange, mange ting i Herning, og mange kendte personer stiller op til en snak omkring ensomhed og mental sundhed. Listen er for lang til at gengives her, men blandt andet kommer Mathilde Falch med band og giver koncert, Jytte Abildstrøm, Julius Mygind og mange, mange flere kommer til Herning.

Og så er der jo også den store lysskulptur!

For os som fotografer er der den ene fotomulighed efter den anden, samtidig med at vi kan støtte den gode sag med vores billeder.

Se programmet og læs mere om Mental Talk her, og på Facebook her.

Mental Talk har naturligvis brug for billederne til deres videre information om deres arbejde og aktiviteter.

Mødetid og -sted

Vi mødes ved hovedindgangen til Herning Bibliotek kl. 19.30.

Der bliver lavet fælleskørsel fra Alhuset, hvis det ønskes. Kontakt Jørgen V, hvis du vil med fra Alhuset kl. 19.00. Der køres kun fra Alhuset, hvis det er aftalt på forhånd.