Billedoptimering i Adobe Lightroom og fremvisning af billeder

2020-05-06T19:00:00+02:00
2020-05-06T22:00:00+02:00
Hvor:
(Virtuel - Sammen, men hver for sig)

På grund af COVID-19/coronavirus ændres det tidligere emne “Herning street, aftenfoto” til en virtuel klubaften med emnet “Billedoptimering i Adobe Lightroom”.

Hvordan laver men billedbehandling i Lightroom, eller hvordan gør Carsten, for der er ingen regler for, hvordan man gør det.

Vi gennemgår menuer og diverse genveje og kommer med forslag til arbejdsflow i Lightroom.

Carsten har lavet et dokument med hans fremgangsmåde. Du kan hente det her: Lightroom klubaften 6. Maj 2020

Det anbefales at du har læst og printet det, så du kan have det ved siden af din skærm, mens Carsten viser og vi andre giver vores besyv med. Til sidst i dokumentet finder du en masse uundværlige tastaturgenveje, så du kan lave arbejdet hurtigt og effektivt, og uden at risikere museskader.

RAW (tv) og færdigt sort/hvid billede (th). Amanda Petersen af Carsten Nielsen

Carsten deler sin skærm med os og gennemgår nogle eksempler feks. portræt, macro, landskab og flere. Er der ønsker kan du sende billeder du måske selv er kørt fast med, og vi vil prøve og se, om der er muligheder, du ikke selv har tænkt.

Du kan se mere materiale om Lightroom på både dansk og engelsk, hvis du logger ind på FotoForum – Download (kun for medlemmer)

Efter Lightroom ser vi billeder fra månedens emne “Forfald”. Husk at sende dine (maks 5) bedste billeder med wetransfer.com til billeder@kibaekfotoklub.dk forud for mødet.

Carsten står for aftenen.

Klik på følgende link for at deltage i mødet:

eller
Det er samme link, bare skrevet på 2 forskellige måder. Linket er en slags nøgle til et online møderum, så det kan bruges alle de gange, man vil. I kan allerede logge ind nu for at se, om det virker Det kan anbefales, at man downloader skrivebordsapp’en, når man trykker på linket. Hvis man ikke kan eller vil det, kan det anbefales at bruge Chrome som browser. Nogle oplever problemer, men for det fleste går det godt.