Knæk Cancer 2023 – ”Alle kender nogen”

Knæk Cancer 2023 af Jørgen D. Vestergaard

Igen i år havde Kibæk IF Fitness lavet et stort og flot arrangement med Knæk Cancer i samarbejde med Kræftens Bekæmpelse.

Cancer er desværre stadig aktuel for mange af os, som enten selv er ramt eller kender en eller flere, der er. Derfor var årets motto for den landsdækkende indsamling da også “Alle kender nogen”.

Lige så svær en sygdom lige så stort er det enorme og positive indtryk af den opbakning og støtte til Kibæk IF Fitness´ arrangement. De første hold startede kl. 16 og sådan fortsatte det indtil den flotte og rørende lysceremoni kl. 20.15, med tale af Steen Lund og hvor lysposer til minde om mistede eller berørte famile og venner oplyste trappen foran Kibæk Krydsfelt. Undervejs var der blevet strikket, gået og løbet, svedt på motionscykler, danset og på anden vis motioneret. Ja, selv stemmebåndene blev motioneret med fællessang.

Alle deltagerne i aktiviteterne havde givet 100 kr for at deltage og sammen med donationer fra Kibæks handlende, resulterede det i et resultat på 27.500 kr. Resultatet blev ringet ind til den store landsindsamling på TV2.

Kibæk Knækker Cancer 2023
Kibæk Knækker Cancer 2023 hvor de indsamlede 27.500 kr blev ringet ind. Beløbet ses i bunden af billedet.

Stor tak fra Kibæk IF for opbakning

Det flotte resultat kunne kun lade sig gøre fordi DU har bakket op:

❤️ Tak til alle deltagere på gå-/løbeturene👣
❤️ Tak til alle jer, der deltog på vore holdtræninger 🚴‍♂️ 💃🧶
❤️ Tak til alle jer der deltog i »Fællessang«
❤️ Tak til jer, der donerede uden at deltage 💰
❤️ Tak til handelslivet i Kibæk for opbakning og donationer.
❤️ Tak til Kibæk Krydsfelt 🍛🍴🍷
❤️ Tak til alle frivillige hjælpere op til dagen og i løbet af dagen 👏👏
❤️ Tak til Doris og Dario for en hyggelig fællessang
❤️ Tak til Kibæk Motion for afvikling af gå-/løbeture
❤️ Tak til Steen Lund for den gode tale.
❤️ Tak til alle, der deltog i ❤️🔥 lys-ceremonien
❤️ Tak til alle instruktører for bidrag med undervisning 💪💪💪
❤️ Tak til Aage B. Nielsen og »Sound from a Basement« for skøn musik🎤🎸🥁 til spinning igen igen.
❤️ Tak til alle, der deltog i fællesspisning🍛🍴🍷
❤️ Tak til Kibæk Fotoklub 📸
❤️ Tak til arrangørerne Ole B. Olesen, Inger Søndergaard Lund, Per Sønderkjær og Susanne Karstensen

Korte fakta om kræft:

• Hver tredje dansker får kræft, inden de fylder 75 år
  • To ud af tre kræftpatienter overlever kræft mindst 5 år
  • Knap 374.286 danskere lever med en kræftdiagnose (tallet er opgjort ved udgangen af 2021)

Kilde: Kræftens Bekæmpelse

Kibæk Fotoklub lavede billeder (naturligvis)

Kibæk Fotoklub var blevet spurgt, om vi ville lave billeder fra dagen, og dertil kan vi naturligvis kun svare “Ja”.

Video af Emil Støttrup, Kibæk Fotoklub