Røg i Skovsnogen

Skovsnogen af Ane Marie Vilhelmsen

Igen var vi på tur til Skovsnogen (som også går under det internationale navn Deep Forest Artland) og igen var det en super god oplevelse.

Kunst, udstyr og masser af muligheder

Skovsnogen af Ane Marie Vilhelmsen

Skovsnogen med dens mange kunstværker, grantræer og mystiske kroge er altså bare en god kulisse til at lave spændende billeder, også efter solnedgang. Denne gang var Herning Fotoklub inviteret med, og de stillede stærkt op med et godt hold af både fotografer og modeller. Dejligt! Tilsammen kunne vi mønstre en strømgenerator, to røgmaskiner, masser af flash og fast lys, 6 modeller og mange fotografer. Det var opskriften på en god aften.

Martin og Jørgen V havde udset to kunstværker som kulisser til spændende billeder, nemlig Kirkegården og Det gotiske skur. På disse steder var der stillet op med lys og på Kirkegården var der tillige en røgmaskine, så der kunne skrues op for effekterne. Ud over disse steder var der lagt strøm, lys og røg ud til yderligere et område, og helt generelt var mulighederne i skoven uendelige. Kun fantasien satte grænsen.

Fang stemningen

Fotomæssigt var det vigtigt at fange stemningen. Stemningen ved Emma den Lyse eller Amanda den Mørke, eller en af de andre flotte modeller, som alle levede sig helt ind i rollerne. Røg er fantastisk til at tilføje stemning til et billede og aftenen gennem var der godt gang i røgmaskinerne.

Lidt vind i håret, kan lige som røg, tilføje et ekstra spændende element i billederne. Du kan sagtens lave vind uden en vindmaskine. Brug eventuelt en reflektor til at vifte med – Der skal ikke meget til, før man kan se håret bevæge sig. Til gengæld er der også udfordringer forbundet med vind i håret. Håret flyver rundt, og på nogen billeder, vil det flagrende hår være i vejen, mens det på andre flyver helt perfekt. Du må bare fyre en masse skud af og sortere bagefter.

Husk hyggen

Behøver jeg nævne, at den gode aften blev afsluttet med kaffe og hjemmebag i Det gotiske skur. Naturligvis i rigtigt hyggeligt selskab.

Skovsnogen af Peder P. Pedersen

Tak til Herning Fotoklub for at medvirke til en dejlig aften. Også en stor tak til alle modeller, som gjorde det hele meget mere interessant og gav nogle fantastiske gode billeder.

Sammen kan vi (næsten) alt

Tag selv en tur til Skovsnogen og oplev området med dets mange kunstværker. Giv dig tid og bliv overrasket – Med eller uden kamera.

Læs eventuelt artiklen fra vores forrige besøg i Skovsnogen her.