Why we need WILD – Helle og Uri Løvevild Golmans personlige beretning

Foto: Helle og Uri Løvevild Golman, Project WILD

Why we need WILD er Helle og Uri Løvevild Golmans meget personlige beretning om hvordan de kom frem til deres Project WILD, og hvordan naturen er den kraft som vi alle har brug for, og som nu er med til at Uri sætter personlige rekorder i sin genoptræning efter det alvorlige knivoverfald i Gabon – Noget der stadig sætter store spor i førligheden. Artiklen er skrevet af Helle og Uri specielt til Kibæk Fotoklub, som optakt til Helles foredrag den 28. marts 2019 kl. 19.00 i Kibæk Krydsfelt.

Arrangementet sponsoreres af

Why we need WILD

Vi tror på det umulige og lader altid drømmene lede vores hjerte!

Af Uri & Helle Løvevild Golman

Foto: Helle og Uri Løvevild Golman, Project WILD

Der sad vi hjemme i vores lille lejlighed i København og drømte om at gøre en forskel for verdens natur og alle de fantastiske dyr. Der var ingen tvivl i os om at dette vil vi ligge alle vores kræfter i. For vi kan slet ikke lade være med at leve og ånde det vi gør, vi kan mærke inde i os selv når det er det rigtigt vi laver. Én ting vidste vi med sikkerhed: Vi er lykkelige når vi er ude i naturen og her føler vi os hjemme. Så nærmest i munden på hinanden sagde vi: ”Skal vi ik’ lave et stort projekt hvor vi fotodokumentere verdens sidste vilde steder?”. Det var ikke et gram tvivl i vores hjerter, vi ku’ mærke det hele vejen ned i storetåen!

Mange ville måske sige at vi er skøre, og at det aldrig vil gå, men vi tror på at lade ”træerne vokse ind i himlen” og at følge vores hjerter, så det gjorde vi!

Et projekt blev født, og hurtigt blev vi enige om at kalde det WILD. Men hvad gør man så? Hvor skal vi rejse hen på ekspedition? Finder vi mon dyrene? Hvor skal vi tage hen? Masser af fantastiske spørgsmål dukkede op og vi boblede af glæde.

Vi har brug for naturen

Vi tror på at naturen er helbredende og at vi mennesker har brug for den og alle de fantastiske oplevelser der er der ud. Vi tror på at vi alle er født med en kærlighed til naturen, som gør at vi elsker den fra barns ben af. Det er den kærlighed som vi skal genfinde og vi er sikre på at dette kan være med til at rede vores planets fremtid – og dermed også vores egen.

Vi kæmper

Vi brænder for hvad vi laver, vi kan slet ikke lade være! Lige nu kæmpe vi med alt hvad vi har for Uris genoptræning så vi kan komme af sted på den sidste ekspedition til Project WILD og afholde vores store fotografiske udstillinger verden rundt og overlevere vores store WILD fotobog med billeder fra verdens sidste vilde steder og den speciel designede Montegrappa WILD fyldepen til verdens ledere. Og så arbejder vi på højtryk, sammen med vores advokat Knud Foldschack, på at lave en fond omkring projektet, så vi i fremtiden, kan fortsætte med at lave naturbevarelse!

Naturen og kærligheden er for os inspiration og energi til alt hvad vi gør! Da Uri forleden dag slog sin distancerekord i gang, ved at gå 189 meter med en fysioterapeut, var vi ikke i tvivl om, at det er vores kærlighed til hinanden og at dagligt have naturen lige der ved siden af os, der gør det muligt!

Foto: Helle og Uri Løvevild Golman, Project WILD

Læs mere om Project WILD her og om foredraget den 28. marts 2019 her.