Udendørs portrætfoto

Louisa af Jørgen D. Vestergaard

Denne klubaften var der udendørs portrætfoto på programmet og aftenens model Louisa stillede op til fotografering. Vejret var dejligt og området omkring Mølledammen i Kibæk var en perfekt ramme om nogle flotte billeder.

Kim, som havde arrangeret aftenen, lagde ud med at give en introduktion til lysmåling og komposition i forbindelse med portrætfotografering. Som altid når vi samles blev der stillet spørgsmål undervejs, og svarene blev ivrigt diskuteret og afprøvet. Sådan skal det være i en fotoklub, hvor den største styrke er, at vi kan lære af hinanden.

Hvordan indstiller jeg lige ISO på mit eget kamera? Hvordan er det nu med dybdeskarpheden, skal blændetallet være højere eller lavere for at gøre baggrunden mere sløret? Disse og mange andre spørgsmål blev afklaret undervejs, og alle havde mulighed for at komme til skud og lave nogle dejlige udendørs portrætbilleder i smukke naturlige omgivelser.

Louisa var meget tålmodig og gjorde det super godt. Tak for indsatsen!

For god ordens skyld skal det nævnes, at Louisa og hendes forældre naturligvis har givet accept til, at billederne vises her på fotoklubbens hjemmeside. Billederne må naturligvis ikke gengives (af andre end Louisa og fotografen).