Ud i naturen ved Præstbjerg Naturcenter

Klubaften med Kibæk fotoklub til Præstbjerg af Ellen Veng

Klubaften ved Præstbjerg Naturcenter

Af Inga Nielsen

Det var en dejlig aften, ikke så koldt og med svag vind og sol, der dog blev lidt sløret til sidst. Solnedgange er magiske, og der var flere, som fik pæne solnedgangs billeder med hjem på hukommelseskortet.

Præstbjerg af Inga Nielsen

Spirende forår og solnedgang – Så fås det vist ikke meget bedre!

Bæverdæmning – Klubaften med Kibæk fotoklub til Præstbjerg af Ellen Veng

Der blev fotograferet på livet løs. Nogen brugte stativ og andre havde den store zoom med. Dejligt når fotogrejet bliver fundet frem og brugt med nye teknikker og motiver. Undervejs blev der udvekslet nye ideer mellem aftenens mange deltagere, og der var nok at fokusere på, da området indeholder stor variation af både dyr og natur. Eksempelvis er en bæver i gang med at bygge dæmning. Ingen så dog bæveren, men dens arbejde har sat spor i området.

Der var nogen, som tog turen rundt om søen mens andre udforskede området ved broen, hvor der også blev taget mange solnedgange og lyttet til fuglestemmer.

Da solen var ved at være væk, og vi var blevet enige om, at det var en  bekkasin som fløj rundt omkring os, blev vi enige om at det var tid til kaffe og hyggesnak.

Det var endnu en dejlig aften i fotoklubben.

Kort om Præstbjerg Naturcenter

Præstbjerg af Sonja Mortensen

– Præstbjerg Naturcenter ligger i et stort naturområde med hede, sø og skov.

– I området er der anlagte stier af forskellig længde. Nogle er handikapvenlige, men dog noget kuperede. Stien rundt om søen er ca. 2,5 km

– Ved centret er der legeplads og overdækkede borde-bænke

– I forbindelse med de overdækkede områder findes flere bålpladser og grillsteder

– På stedet er flere toiletter

– Mulighed for at overnatte i shelters

– I centerbygningen er handicaptoilet og en rigtig fin udstilling om området og dets dyr. Centerbygningen og udstillingen er åben 8.00 til 21.00 om sommeren og 8.00-19.00 om vinteren

– Det er gratis at benytte og færdes omkring Præstbjerg Naturcenter

Det praktiske

Hvis du vil besøge Præstbjerg Naturcenter er adressen Klejnstrupvej 2, 7550 Sørvad, og du kan læse endnu mere om Præstbjerg Naturcenter i Herning Kommunes folder her.