6933 FM i flot solskin

6933 FM - Danmarks hyggeligste fotomaraton 2023 af Peter Støttrup

Det skal være både hyggeligt og udfordrende at have foto som hobby. Derfor havde Kibæk Fotoklub inviteret interesserede amatørfotografer til at deltage i 6933 FM – Danmarks hyggeligste fotomaraton i starten af juni.

Denne udgave af fotomaraton adskiller sig fra andre fotomaratons, idet der lægges meget vægt på det sociale. Således startede dagen med morgenbrød, og straks gik snakken på kryds og tværs.

Spændende fotografiske udfordringer

6933 FM - Danmarks hyggeligste fotomaraton 2023 af Jørgen D. Vestergaard
6933 FM – Danmarks hyggeligste fotomaraton 2023 af Jørgen D. Vestergaard

Emnerne til årets fotomaraton blev udtrukket umiddelbart før startskudet, og de kunne nok sætte gang i diskussionerne allerede før vi var gået i gang.

Emnerne blev følgende

• Blank
  • Divers
  • Fart over feltet
  • Naturlig
  • Pause

Alle emner var til helt fri fortolkning af fotografen, men som det også blev kommenteret, skulle dommerne jo gerne være enige.

Efter et fælles kig på bykortet og snak om fotografiske muligheder, var der afgang. Nogle valgte at gå alene mens andre gik i grupper. Nu er Kibæk ikke den største by, så alle mødtes på kryds og tværs alt imens der blev lavet billeder.

Deltagerne måtte lave alle de billeder, de havde lyst til inden for det afsatte område og tidsrum. Området var inden for Kibæks byskilte og tidsrummet var indtil kl. 13.00. For kl 13 stod der frokost på bordet.

Alle deltagere kom igennem opgaverne før tidsfristen udløb.

Slutteligt var der kun tilbage at spise en fælles lækker frokost og lige få en sidste snak om vores fælles hobby – Foto, før deltagerne vendte næserne hjem igen.

Tusind tak

Tusind tak til alle deltagerne for at medvirke til en skøn dag. Vejret og Alhusets rammer var helt perfekte, men uden deltagernes gode humør og ønske om at hygge sig i fællesskab, var arrangementet ikke blevet noget at skrive om. Det blev det i høj grad nu.

Tak for denne gang og vi håber at mødes til endnu et 6933 FM – Danmarks hyggeligste fotomaraton.

Dommerne har talt

6933 FM - Danmarks hyggeligste fotomaraton 2023 af Jørgen D. Vestergaard
6933 FM – Danmarks hyggeligste fotomaraton 2023 af Jørgen D. Vestergaard

En stor tak til dommerne Anne Mette og Palle for at bedømme billederne fra konkurrencen. Vi håber, I havde det lige så sjovt med at bedømme billederne, som vi havde med at lave dem.

Vinderne af de enkelte emner blev fordelt på fem deltagere, og dommerne har kommenteret:

• Blank – Anette Thiesen “Sjovt, tænkt ud af boksen”, “Et billede siger mere end … i dette tilfælde ét ord – Blank”
  • Divers – Jørgen D. Vestergaard “Diversitet – godt tænkt”, “Pletskud – set ud fra overskriften og teknisk godt udført”
  • Fart over feltet – Peter Støttrup “Fart, farver, sjov”, “Perfekt lukkertid – eller Danmarks hurtigste tuk-tuk! Godt arbejde”
  • Naturlig – Hans Peder Thomsen “Naturen finder vej … Fint”, “Fin komposition med god isolering af hovedmotivet”
  • Pause – Kim Møberg Pedersen “Han trænger virkelig til pause. Dejligt foto”, “Ikke teknisk svært billede, men der er dømt pause”
  • Samlet vinder – Jørgen D. Vestergaard

Før dommerne fik adgang til billederne, blev billederne anonymiseret og randomiseret, så alt er gået retfærdigt til.

Emnevinderne

Inden for hvert emne blev der fundet et vinderbillede, som vises herunder

Præmiesponsor – Ringkjøbing Landbobank

Selv om det sociale var det vigtigste, skulle der også være præmier. Således var der præmier til vinderne af hver af de fem emner samt til den samlede vinder.

Årets præmier var sponsoreret af Ringkjøbing Landbobank, og vi siger tusind tak for støtten til arrangementet. Det betyder meget, at vi som arrangerende forening får opbakning fra vores sponsorer og samarbejdspartnere – Uden jer var der ingen aktiviteter.