Super hyggelig aften med Dansk Asiatisk Venskabsforening

Dansk Asiatisk Venskabsforening af Henrik Hansen

Dansk Asiatisk Venskabsforening holder til i Herning og samler mange herboende asiatiske familier, men alle er velkomne som medlemmer og til deres aktiviteter.

Dansk Asiatisk Venskabsforening af Henrik Hansen

Noget af det man samles om i venskabsforeningen er mad. Det asiatiske køkken er fantastisk og meget varieret, og familierne inspirere hinanden med mad fra deres egne, som de laver i fællesskab.

Dansk Asiatisk Venskabsforening og Kibæk Fotoklub har gennem længere tid været enige om, at vi skulle lave en fælles aktivitet omkring mad, så da venskabsforeningen i forbindelse med Kulturfest Herning havde stillet op til asiatisk streetfood, var det oplagt at mødes. Planen var løst formuleret noget i stil med “Venskabsforeningen laver mad og fotoklubben laver billeder, og så smager og hygger vi i mens”.

Og det var lige præcist, hvad vi gjorde. Fra fotoklubben gik de to fotografer rundt i området for madlavning, i klubhuset og den hyggelige have med pavillon, hvor kunderne kunne sidde i det fantastiske aftenvejr og nyde deres asiatiske mad. Fotomæssigt blev der eksperimenteret med blitz, vidvinkel, madbilleder, stemningsbilleder og så videre.

Om vi smagte på maden. Ja, det gjorde vi ihverfald, og vi var begge enige om, at det asiatiske køkken smager fantastisk godt. Og kunne også godt være mere krydret end en dansk frikadelle.

Det var tydeligt, at kokkene havde det sjovt med madlavning og blandt andet diskuterede kulinariske forskelle mellem Øst- og Vestkina og sprogforskelle mellem eksempelvis Kina og Vietnam.

Tak til alle fra Dansk Asiatisk Venskabsforening for at vi måtte komme og lege med vores hobby – foto. Vi håber ikke, vi gjorde madlavningen for besværlig, og vi glæde os til næste gang vores to foreninger mødes til et fælles arrangement.

Venskabsforeningen har naturligvis fået billederne, som de vil bruge til reklame og information om foreningen.