Workshop – Redigering af landskabsbilleder

“Naturen tæt på” inviterer til endnu en workshop med Lars Roed – en af Danmarks absolut dygtigste landskabsfotografer. Denne gang går Lars i dybden med billedredigering, hvor han fortæller og viser sine metoder til redigering af landskabsbilleder. Du kommer også selv til at redigere dine egne billeder, så du får det allerbedste ud af dine pletskud. Det fortjener både du og billederne.

Workshoppen foregår søndag den 8. oktober 2023 kl. 10.00 – 16.00 i Alhuset i Kibæk.

Billetsalget lukker den 1. oktober 2023 kl. 23.59 eller hvis der bliver udsolgt.
Vær opmærksom på at der er begrænset antal pladser.

Om workshoppen

Vil du lære at redigere dine billeder effektivt og  professionelt med Adobe Lightroom og Photoshop? Og lære at gøre det på den måde Lars Roed selv benytter?

Lars har arbejdet med grafisk design og billederedigering i mere end 20 år og har afholdt mange workshops gennem tiden. Denne erfaring og sit kunstneriske syn deler han med deltagerne på workshoppen.

Gennem Lars´ undervisning vil du lære de grundlæggende funktioner i Adobe Lightroom og Photoshop, samt avancerede teknikker til at forbedre farver, kontrast, lysstyrke og meget mere. Vi er derfor sikre på, at du vil få stort udbytte af workshoppen, uanset om du er ny eller erfaren inden for billedredigering.

Du vil blive begejstret over, hvor let det er at tage dine billeder til næste niveau med Lars´ enkle og effektive redigeringsmetoder og gennemprøvede teknikker.

Efter denne dag kan du:

• Omdanne dine gode billeder til fremragende billeder
  • Finjustere dine billeder trin-for-trin
  • Skabe fejlfri eksponering og levende farver i dine billeder
  • Fjerne pletter og uønskede genstande
  • Justere perspektiv og objektivforvrængning med et klik
  • Bruge professionelle værktøjer til at skabe skarpe og klare billeder
  • Arbejde med farver og skabe farvebalance
  • Tilret og crop dine billeder
  • Undgå overredigering og skabe naturlige og balancerede billeder
  • Kopiere redigeringer til flere fotos på én gang
  • Skabe dine egne filtre for at spare tid og skabe dit unikke udtryk
  • Gemme billeder til online brug i optimal størrelse med høj kvalitet
  • Forberede billeder til print med høj kvalitet
  • Organisere dine billeder i et fotobibliotek for hurtig adgang
  • Give dine billeder det professionelle udseende, de fortjener

Derudover gennemgår vi, hvordan du direkte i dit kamera kan optimere dine RAW filer til endnu bedre billeder.

Udgangspunktet for undervisningen er Adobe Lightroom og Photoshop, men du kan naturligvis bruge dit yndlingsredigeringsprogram. Dog kan vi ikke garantere at kunne hjælpe med specifikke spørgsmål i andre programmer end Lightroom og Photoshop.

Dagens program

Kom glad og frisk for vi har en spændende dag foran os.

10.00 Velkomst og præsentation. Vi mødes i Alhuset i Kibæk.

10.05 Undervisning og billedredigering. Lars Roed fortæller og viser de teknikker, han selv bruger til redigering af sine egne stemningsfyldte billeder. Du kommer også til at arbejde med dine egne billeder.

12.00 Frokost. Let frokost med vand/sodavand.

12.30 Undervisning og billedredigering. Vi fortsætter, hvor vi slap før frokosten.

14.30 Eftermiddagskaffe. En kort pause med kaffe/te og lidt kage.

14.45 Opsamling. Vi får klaret de sidste opgaver og samler op på dagen.

16.00 Farvel. Farvel og tak for i dag.

Ændringer i programmet kan forekomme.

Pris

Deltagelse koster 150 kr (plus billetgebyr) inklusiv let forplejning (frokost med vand/sodavand og eftermiddagskaffe/te med kage ).

Køb af billet er nødvendigt senest den 1. oktober 2023 kl. 23.59. Vær opmærksom på at der er begrænset antal pladser.

Medbring

Du kommer til at arbejde praktisk med at redigere dine egne landskabsbilleder, og du får helt sikkert det største udbytte, hvis du medbringer følgende:

• Bærbar computer med strømforsyning
  • Mus eller tegneplade
  • Programmerne Adobe Lightroom og Photoshop køreklar på din computer, alternativt dit andet yndlingsredigeringsprogram
  • Nogle af dine egne landskabsbilleder i RAW-format, alternativt i jpg

Om underviseren

“Naturen tæt på” Workshop – Landskabsbilleder i Vadehavet af Lars Roed

Lars Roed er passioneret, professionel landskabsfotograf, med speciale i billeder i Nationalpark Vadehavet og har arbejdet med grafisk design og billede redigering i mere end 20 år. Han ejer og driver Galleri Vadehavet i centrum af Ribe, hvor han viser og sælger sine billeder. Du kan også købe Lars´s flotte landskabsbilleder på Photosbyroed.dk.

Lars Roed har et særligt billedsprog og hans billeder oser af den helt specielle stemning, du finder ved Vadehavet. Billederne har indbragt ham danske og udenlandske priser, som for eksempel vinder to år i træk (2023 og 2022) som Årets Fotograf i kategorien “Natur og dyr” hos Dansk Fotografisk Forening (DFF) samt med på det danske fotolandshold og tre gange “Best of Nation” vinder (2023, 2022, 2020) i World Photographic Cup (WPC).

Som om alt ovenstående ikke var nok, er Lars også forfatter til bogen “Vadehavsbilleder – Naturen i evig forandring

Ud over sine egne fotoeventyr og -opgaver afholder Lars workshops i Vadehavet og redigeringsundervisning i Adobe Lightroom og Photoshop.

Har du spørgsmål

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at skrive til naturen@kibaekfotoklub.dk eller ringe til Jørgen D. Vestergaard, tlf. 21484955.

Fakta om arrangementet

Tid: Søndag den 8. oktober 2023 kl. 10.00 til 16.00.

Sted: Alhuset, Kastanie Allé 27, 6933 Kibæk

Underviser: Lars Roed

Målgruppe: Alle som har lyst til at lære om redigering af naturbilleder. Vi er sikre på, at du vil få stort udbytte af workshoppen, uanset om du er ny eller erfaren inden for billedredigering. Du behøver ikke at have deltaget i tidligere arrangementer i “Naturen tæt på”.

Deltagerbetaling: 150 kr (plus billetgebyr) inklusiv let forplejning. Betaling ved tilmelding (begrænset antal pladser).