Godt og blandet fra Mental Talk 2023

Mental Talk 2023, Tina Wiberg af Jørgen D. Vestergaard

Mental Talk 2023 brugte samme skabelon som sidste år, og det virkede igen. Herning midtby summede af over 300 aktiviteter i de tre dage folkemødet varede, og alle satte de fokus på mental sundhed. Også samarbejdet med Kibæk Fotoklub var det samme som sidste år, og vi er glade for at kunne hjælpe Mental Talk.

Mental Talk 2023 af Jørgen D. Vestergaard

Der er desværre stadig brug for en indsats for mental sundhed, for psykisk sygdom er Danmarks største folkesygdom. Flere danskere lider af psykisk sygdom end af kræft, diabetes og hjertesygdomme. I dag har ca. 20% af den voksne befolkning symptomer på psykisk sygdom, og 15% af børn og unge har været i behandling for en psykisk lidelse inden de fylder 18 år. En ud af tre borgere får en psykisk sygdom i løbet af deres liv (kilde: Mentaltalk.dk).

Kibæk Fotoklub var rundt ved mange af aktiviteterne, ikke alle, og vi håber, billederne viderebringer den enorme energi og den gode stemning hos aktørerne

Lad os tale om det, igen og igen!

Læs mere om Mental Talk her.