Heste, ryttere og en konfirmand

Heste og ryttere af Henrik Hansen

Det er ikke hver klubaften vi stiller op med fire heste plus fire ryttere plus en konfirmand plus en søster. Alle var de modeller for  flokken af medlemmer i Kibæk Fotoklub, der havde taget fotoudstyret med på landet for at lave dejlige billeder.

Heste og ryttere af Henrik Lyck

Om vi kom i mål med at lave dejlige billeder af alle modellerne må modellerne naturligvis vurdere, men jeg er sikker på, jeg taler på alle fotografernes vegne, når jeg siger, at vi havde en fest og en fantastisk dejlig aften, og vi er selv ret godt tilfreds med resultaterne. Vi håber, I kan bruge alle billederne.

Man fornemmede, at det ville blive en særlig god aften straks alle hestetrailere begyndte at trille ind på gårdspladsen hvorefter heste og ryttere blev gjort klar til fotografering.

Og alt imens heste og ryttere gjorde klar, kom der lige en konfirmand i fuld konfirmationskjole med det hele, og en søster til at flankere konfirmanden.

Som fotograf kunne man godt miste pusten allerede før, vi gik i gang.

Kim, der havde udtænkt og organiseret aftenen, kørte efter en plan, hvor fotograferne stod på én af fem pladser hvorimellem heste og modeller byttede plads, når der blev givet besked om det. Det var en god måde til at cirkulere modellerne mellem fotograferne; Alle fotografer kom til og alle modeller blev fotograferet af mange fotografer. Det hele virkede super godt.

Vi havde naturligvis taget en del klubudstyr med i marken, herunder lys og softbokse. Men vinden drillede, og en stor softboks bliver hurtigt meget ustabil i selv den mindste brise. Det resulterede i to stativer med lys og softboks, som væltede. Heldigvis tog intet af udstyret skade, men vi fortsatte aftenen kun med lys fra den nedgående sol. Det blev det ikke dårligere af, og vejret viste sig i det hele taget fra sin allerbedste side, på denne sene forårsaften.

Heste og ryttere af Jørgen D. Vestergaard

Tusind tak til alle medvirkende

Vi vil gerne sige tusind, tusind tak til alle rytterene og konfirmanden samt jeres forældre. Tak for jeres tålmodighed med os og velvillighed til at stille op efter vores mange forskellige ønsker og anvisninger. I gjorde det alle helt fantastisk flot, og giv lige en ekstra gulerod til jeres dejlige heste, for de har også fortjent en godbid for flot arbejde. Vi håber I kan bruge billederne og vi laver gerne nye billeder en anden gang.

Også kæmpe tak til aftens værter. Tak at vi måtte komme og flytte ind med hele flokken af fotografer og alt vores udstyr. Tak også for kaffe og sodavand til en hyggelig afslutning på terrassen. Vi følte os helt hjemme, og I risikerer, at vi kommer igen, for det var helt igennem en dejlig aften i fotoklubben.