Ud i naturen – Momhøje

Momhøje af Inga Nielsen

Denne klubaften kørte vi til Momhøje Naturcenter, som er et 80 hektar stort tidligere brunkulsleje, der i dag er omdannet til en outdoor perle. Selv om området ligger i nabokommunen betragter vi skoven som vores legeplads, og Kibæk Fotoklub har været i skoven til adskillige tidligere aktiviteter. Her er der lagt op til masser af udendørs udfoldelse, lige fra mountainbike til ridning til disc golf til overnatning i shelters, som der er mange af fordelt rundt i skoven. Sådan et sted kan man naturligvis også lave billeder.

Læs mere om Momhøje Naturcenter i folderen her.

Vejret svingede mellem regn og tætte skyer, men heldigvis kan dit fotoudstyr holde til mere end du tror, og ofte meget mere end fotografen selv. Mellem bygerne gik vi rundt i området på jagt efter motiver. Nogle kiggede efter de store landskabsmotiver mens andre prøvede at finde de små detaljer i makrostørrelse.

Efter skovturen ventede aftenkaffen på os i Alhuset, hvor vi hyggede samtidig med, vi så og snakkede billeder fra de seneste klubarrangementer. Det er sjovt at lægge mærke til den variation, der er i billederne, selv om vi alle har været samme sted på samme tidspunkt. Det er helt sikkert et udtryk for, at kreative øjne ser forskellige ting, og det er netop én af de mange styrker ved at være med i en fotoklub.

Hvis du ikke allerede har været i Momhøje Naturcenter, så kig forbi. Der er gratis adgang og åbent døgnet rundt.