Mental Talk 2023

Igen i år er Kibæk Fotoklub med til at lave billeder fra Mental Talk, og alle medlemmer med tid og lyst til at lave billeder fra alle hjørne af aktiviteterne, er meget velkomne.

Tilmelding er ikke nødvendig – Du dukker bare op med dit kamera.

Hvad er Mental Talk

Med over 300 events i august/september 2023 er Herning igen omdrejningspunkt for at sætte fokus på mental sundhed.

SE PROGRAMMET HER

Formålet med Mental Talk er at bryde tabuer, og give menneskers mentale sundhed den opmærksomhed den fortjener.

Psykisk sygdom er Danmarks største folkesygdom.

Flere danskere lider af psykisk sygdom end af kræft, diabetes og hjertesygdomme. I dag har ca. 20% af den voksne befolkning symptomer på psykisk sygdom, og 15% af børn og unge har været i behandling for en psykisk lidelse inden de fylder 18 år. En ud af tre borgere får en psykisk sygdom i løbet af deres liv.

Mental Talk afvikles med selve Folkemødet i Herning fra den 31. august til den 2. september 2023, og præsenterer kulturevents, foredrag, debatter, workshops og faglige dage samt diverse fokusprojekter, som forløber over hele året.

Hvad gør jeg

Når du kommer til Herning på torsdag, fredag eller lørdag, går du ind i Søndergade 16 og siger du er fra Kibæk Fotoklub, hvorefter du får udleveret et gult armbånd som tegn på, at du er officiel fotograf. De andre frivillige har også gule armbind.

Hvis du har mulighed for at sende billeder i løbet af dagen eller aftenen, må du meget gerne sende billeder direkte til Mental Talk med WeTransfer til info@mentaltalk.dk. Så kommer billederne hurtigt på sociale medier.

I løbet af dagene må du også gerne lægge dine bedste redigerede billeder på fotoklubbens online billedarkiv, hvorfra de vil blive brugt her på hjemmesiden og delt med Mental Talk.

Da Mental Talk var i Herning i 2022 var Kibæk Fotoklub også meget aktiv, og der blev lavet billeder af kongelige, kendte og almindelige danskere, men alle med et budskab om mental sundhed.

Læs evt artiklen fra 2022 her.

I 2022 blev der lavet masser af billeder. Se nogle af dem herunder.