WILD

Artikeloversigt

I forbindelse med foredraget har vi bragt en serie artikler her på hjemmesiden. Herunder er oversigten over disse artikler med direkte links.

Bogen WILD – Et fotografisk mesterværk bliver til

Helle Løvevild Golman tryllebandt publikum

En videohilsen fra Helle Løvevild Golman

Why we need WILD – Helle og Uri Løvevild Golmans personlige beretning

En hilsen fra savannen fra Helle Løvevild Golman

Naturbilleder i verdensklasse af Helle og Uri Løvevild Golman

Ugeposten om naturfotografernes vilde verden

Project WILD

Helle Løvevild Golman i Ugeposten

Foredrag med Helle Løvevild Golman og Project WILD

Foredrag

Kibæk Fotoklub og Kibæk Idrætsforening er helt ekstremt glade for at kunne sige velkommen til den internationalt kendte naturfotograf, foredragsholder og eventyrer

Helle Løvevild Golman

som kommer til Kibæk for at give en helt speciel oplevelse i ord og billeder

torsdag den 28. marts 2019 kl. 19.00

Kibæk Krydsfelt, Velhustedvej 12, 6933 Kibæk

Foredraget har fundet sted, og der kan ikke længere købes billetter.

Foto: Helle Løvevild Golman og Uri Løvevild Golman

Billetpris: voksne 100,- / børn (t.o.m. 16 år) 50,-. Billetter kan købes ved døren, samt i forsalg hos Kibæk Bageri, www.kibaekfotoklub.dk og www.kibækif.dk.

Helle er professionel naturfotograf og giver et brag af et foredrag med masser af fantastiske billeder og ligeså fantastiske historier fra hendes og hendes mand Uri Løvevild Golman´s rejser med Project WILD, hvor de fotograferer Verdens sidste vilde steder og truede dyr.

Kibæk Idrætsforening og Kibæk Fotoklub  støtter Helle og Uri´s arbejde ved at donere hele aftenens overskud til WILD Fonden, som er en fond etableret af Helle og Uri, der skal arbejde for naturbeskyttelse på alle kontinenter.

Program

• 17.00 Kibæk Krydsfelt står klar med WILD menuen: Afrikagryde. Bestil din mad på www.kibaekkrydsfelt.dk
  • 18.00 Dørene åbnes med mulighed for at købe aftensmad i Kibæk Krydsfelt, besøge stande fra aftenens sponsorer og købe Helle og Uri´s dejlige bog “Wild Africa”.
  • 19.00 Foredrag i billeder og ord
  • 19.45 Pause med mulighed for forfriskninger samt besøge sponsorernes stande
  • 20.00 Foredrag 2. del
  • 21.00 Afslutning

Undervejs svarer Helle gerne på spørgsmål om alt fra dyr til kameraindstillinger og fotoudstyr.

Ændringer til programmet kan forekomme.

Arrangementet sponseres af

Om Helle og Uri

Foto: Helle Løvevild Golman og Uri Løvevild Golman

Helle og Uri er blandt andet kendte fra udsendelserne “Vores Vilde Verden” på TV2, hvor seerne kunne følge dem helt tæt på bjørne, ulve, jaguarer og mange flere dyr på kryds og tværs af mange kontinenter.

De er begge fotografer for National Geographic, Canon Ambassadører og medlemmer af Kvindelige Eventyrers Klub (Helle) /  Eventyrernes Klub (Uri) og arbejder  halvdelen af året med at fotograferer de mest fjerne områder af kloden, mens den anden halvdel bruges hjemme i Danmark med at skrive artikler og bøger.

Deres fælles mål og drivkraft med fotografi er at promovere naturbevarelse og kærlighed til naturen. Dette har de formuleret i et smukt mantra

WHAT YOU LOVE – YOU WILL PROTECT

Kom og høre foredraget og du vil forstå, hvorfor kærlighed kan flytte bjerge.

Project WILD

Project WILD er Helle og Uri´s opkald til Verdens ledere og os alle sammen, om at passe på vores fælles jord. Det gør de ved at lave fantastiske billeder af truede dyr og samtidig fortælle historien, at dette smukke er ved at forsvinde, og at vi som mennesker må gøre noget for at bevarer det.

Billederne fra Project WILD bliver til en (meget stor) bog, som skal gives til verdens ledere sammen med en fyldepen, som symbol på, at der skal tages vigtige beslutninger, for at redde alt det smukke, som bogen indeholder.

Læs meget mere om Helle og Uri Golman og Project WILD på www.weareprojectwild.com eller på facebook.